آخرین اخبار
کد مطلب: 124998
مقدماتي جام جهاني ۲۰۱۸ روسيه
ايران - ازبکستان؛ جشن صعود و نمايش اقتدار و امنيت در ورزشگاه آزادي
تاریخ انتشار : 1396/03/21 11:00:37
نمایش : 2594
تيم ملي فوتبال ايران دوشنبه در هشتمين ديدارش در مسابقات مقدماتي جام جهاني ۲۰۱۸ در ورزشگاه آزادي تهران به مصاف ازبکستان مي‌رود.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان،به نقل ازخبرگزاري فارس، تيم ملي فوتبال ايران در هشتمين مسابقه‌اش در مسابقات مقدماتي جام جهاني 2018 روسيه دوشنبه ساعت 21 و 15 دقيقه در ورزشگاه آزادي به مصاف تيم ازبکستان مي‌رود.

ملي‌پوشان ايراني با 17 امتياز صدرنشين گروه هستند و آمار فوق‌العاده‌اي هم دارند.  شاگردان کي‌روش نه تنها در اين مرحله باختي نداشتند که گلي‌ هم دريافت نکرده‌اند تا خط دفاع آهنين و مستحکم تيم ملي زبانزد خاص و عام در آسيا شود.

 

تيم ملي در صورت پيروزي در اين مسابقه خانگي 20 امتيازي مي‌شود و صعود زودهنگامش را به جام جهاني جشن مي‌گيرد تا دو بازي آخر مقدماتي جام جهاني براي تيم ملي تشريفاتي شود.

 

ازبکستان هم براي باختن به ايران نمي‌آيد اين تيم مي‌خواهد با خلق شگفتي در ورزشگاه آزادي اميدهايش را براي صعود به جام جهاني زنده نگه‌دارد بنابراين دستکم گرفتن اين حريف مي‌تواند خطرناک باشد.

 

تيم ملي از تاريخ 24 آبان 1391 تاکنون شکستي نداشته و ازبکستان مي‌داند پيروز شدن مقابل تيم مستحکم و شکست ناپذير ايران امري بسيار بسيار دشوار است.

 

در ديدار رفت دو تيم، ملي پوشان ايران اگرچه فقط 45 درصد مالکيت توپ را در اختيار داشتند اما تيم برتر ميدان بودند و 7 موقعيت مسلم گلزني را روي دروازه حريف خلق کردند هرچند در نهايت يک بر صفر با گل سيدجلال حسيني به پيروزي رسيدند. 

 

کي‌روش نشان داده که به ترکيب ثابتي در تيمش پايبند نيست و تغييراتي در ترکيب 11 نفره تيمش ايجاد مي‌کند. 

 

تيم ملي در اين بازي براي کسب سه امتياز و جشن صعود به ميدان خواهد رفت ولي مساوي هم نتيجه‌ خيلي بدي براي ايران محسوب نمي‌شود.

 

فيفا هم بعد از حملات تروريستي داعش در تهران از فدراسيون فوتبال تضمين امنيت خواسته! اين در حالي است که خود فيفا مي‌داند ايران امن‌ترين کشور منطقه است و به همين دليل هم ميزباني بازي‌هاي عراق در مقدماتي جام جهاني را به کشورمان داده و سه‌شنبه هم بازي عراق و ژاپن در تهران برگزار مي‌شود! 

 

به هر حال ديدار ايران و ازبکستان بارديگر مي‌تواند هم نمايش فوتبال ناب ايراني باشد و هم به رخ کشيدن اقتدار و امنيت کشور در آسيا و جهان.

 

اسامي داوران عماني بازي دو تيم ايران و ازبکستان را قضاوت مي‌کنند که اسامي آنها به شرح زير است:

 

داور وسط: احمد ابوبکر

کمک داور اول: حامد سليمان

کمک داور دوم: ابوبکر سليم

داور چهارم: يعقوب عمر مبارک

ناظر داوري: محمد سوبخيدين از مالزي

ناظر مسابقه: کايدتوم هيرو از مالزي

 

ساير ديدارهاي اين گروه سه‌شنبه برگزار مي‌شود برنامه اين مسابقات به شرح زير است:

 

دوشنبه 22 خرداد

 

ايران - ازبکستان ساعت 21:15

 

سه شنبه 23 خرداد

 

قطر - کره جنوبي ساعت 23:30

 

سوريه - چين ساعت 18:15

 

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس